بیمه دات کام
خرید، استعلام و تمدید انواع بیمه نامه در سریع ترین زمان با بیمه دات کام

با توجه به هزینه‌های سرسام‌آور نگهداری و تعمیرات خودرو، خرید بیمه بدنه نوعی سرمایه‌گذاری به حساب می‌آید. این بیمه‌نامه برای وسایل نقلیه در ایران اختیاری است. با این وجود اینقدر مزایا دارد که کمتر کسی حاضر است از خرید آن چشم‌پوشی کند. در پست‌های قبلی بلاگ بیمه بدنه را به شما معرفی کردیم. در این پست قصد داریم با پوشش های بیمه بدنه بیشتر آشنا شویم. پس تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

بیمه بدنه چیست؟

بیمه بدنه ماشین یکی از انواع بیمه اتومبیل در کشور ما است که شرکت‌های بیمه بازرگانی این بیمه‌ها را به بیمه‌گزاران خود عرضه می‌کنند. برای خرید این بیمه‌نامه به صورت حضوری می‌توانید به شعب شرکت بیمه مدنظرتان مراجعه کنید. اگر هم از طرفداران دریافت خدمات آنلاین هستید، کافی است به سامانه‌های خرید انواع بیمه‌نامه یا اینشورتک‌هایی شبیه بیمه دات کام مراجعه کنید.

معرفی پوشش های بیمه بدنه

بیمه اختیاری ماشین دو دسته از خطرات مالی مربوط به ماشین‌ها را تحت پوشش قرار می‌دهد. در جدول زیر این دو دسته را با عنوان هر پوشش به تفکیک مشاهده می‌کنید:

پوشش‌ها

شرح تعهدات

پوشش‌های اصلی

جبران هزینه‌های ناشی از آسیب در اثر حوادث

جبران هزینه‌های ناشی از آسیب در اثر سوانح طبیعی

جبران خسارت سرقت کلی

جبران خسارت ناشی از انتقال و نجات خودرو

جبران خسارت باتری و لاستیک

پوشش‌های اضافی

جبران خسارت ناشی از سرقت درجا یا سرقت لوازم خودرو

جبران خسارت ناشی از بلایای طبیعی مازاد بر پوشش اصلی بیمه‌نامه

جبران خسارت ناشی از پاشیده شدن رنگ، مواد شیمیایی و اسیدی

جبران خسارت ناشی از شکست شیشه در اثر تغییرات دمایی

پوشش ایاب و ذهاب

پوشش نوسانات قیمت خودرو

پوشش کشیده شده میخ روی بدنه خودرو

پوشش استهلاک خودرو

پوشش حذف فرانشیز

پوشش ترانزیت خودرو

پوشش آزمایش تست سرعت و مسابقات اتومبیل‌رانی

پوشش‌های اصلی را تمام شرکت‌ها دارند. اما دقت کنید که پوشش های اضافی را هر شرکتی ندارد. بنابراین اگر نوع خاصی از پوشش مدنظر شما است، می‌توانید قبل از خرید با یک تماس با شرکت بیمه از داشتن آن مطمئن شوید.

خسارت‌هایی که تحت پوشش های بیمه بدنه نیستند

هر شرکت بیمه بر اساس سیاست‌هایی که دارد، یک سری شرایط استثنایی برای بیمه‌گزاران تعریف می‌کنند. یعنی اینکه، اگر این شرایط محقق شود و موضوع بیمه دچار آسیب شود، بیمه‌گر تعهدی در قبال حوادث ندارد. بنابراین کل هزینه‌های تعبیر یا تعویض و... خودرو به عهده شخص بیمه‌گزار است. این شرایط به شرح زیر است:

  • خسارت ناشی از جنگ، شورش، اعتصاب و تهاجم
  • خسارت ناشی از مصرف الکل، مواد مخدر و روان‌گردان
  • خسارت عمدی ایجاد شده توسط بیمه‌گزار، راننده یا سایر افراد ذینفع در بیمه‌نامه
  • خسارت مستقیم یا غیرمستقیم ناشی از تشعشعات و انفجارات هسته‌ای
  • خسارت ناشی از بکسل کردن خودروی دیگر
  • خسارت ناشی از حمل بار غیرمجاز
  • خسارت بخش الکتریکی و الکترونیکی به دلیل نقص کارکرد
  • خسارت وارد شده به خودرو در اثر فرار از پلیس
  • خسارت وارد شده به اتومبیل با راننده بدون گواهینامه

اگر برایتان مهم است که حتما یکی از موارد استتثنا را برای خودروتان داشته باشید، بهتر است با شرکت بیمه وارد مذاکره شوید. برخی از بیمه‌گران در ازای دریافت حق‌بیمه بیشتر خطرات مدنظر شما را به قرارداد اضافه می‌کنند. برای دریافت اطلاعات کامل‌تر و جامع‌تر در این زمینه می‌توانید به لینک زیر مراجعه کنید.

منبع: پوشش های بیمه بدنه

درباره وبلاگ

شرکت آریا پرداز رایکا زیرمجموعه هلدینگ سپاس با نام تجاری بیمه دات کام در تاریخ ۰۱ / ۰۱ / ۱۳۹۶ فعالیت خود را در زمینه بازاریابی و فروش آنلاین محصولات بیمه ای خود آغاز نمود و از آن تاريخ تا كنون توانسته است تا با به کارگیری مدیران باتجربه و کارشناسان متخصص به منظور ارائه خدمات هرچه بهتر و شایسته‌تر به بیمه‌گزاران خود و همچنین سرعت بخشیدن به رشد و توسعه اقتصادی کشور، افزایش بهره‌وری و رشد کمی و کیفی صنعت بیمه، گام‌های مؤثری بردارد.

بیمه دات کام با تأکید بر مشتری‌مداری همواره می‌کوشد تا با ارائه اطلاعات دقیق ، شفاف و بی‌طرفانه، امکان مقایسه سریع و خرید آسان را برای همراهان خود فراهم آورد.