بیمه دات کام
خرید، استعلام و تمدید انواع بیمه نامه در سریع ترین زمان با بیمه دات کام

موتورسیکلت از سودمند‎ترین وسیله‌های نقلیه روی کره زمین است. موتور سیکلت در حین هیجانی بودن، می‌تواند خطرآفرین باشد. رانندگی با این وسیله نقلیه می‌تواند هزینه‌های زیادی را بر دوش راکبان موتورسیکلت بگذارد. راکبان می‌توانند برای کاهش این هزینه‌ها از بیمه شخص ثالث موتورسیکلت استفاده کنند اما متاسفانه از ۱۰ میلیون موتورسیکلت فقط پنج درصد آنها بیمه‌نامه دارند! برخی از این افراد نیز فقط یک بار بیمه خریده‌اند و دیگر آن را تمدید نکرده‌اند؛ از این رو در کنار خساراتی که متحمل می‌شوند، باید جرایم دیگری را برای تمدید بیمه‌نامه خود پرداخت کنند که به آن جریمه دیرکرد بیمه موتور سیکلت می‌گویند.

جریمه دیرکرد بیمه شخص ثالث موتورسیکلت

اگر بیمه‌گزار در زمان سررسید بیمه‌نامه، آن را به موقع تمدید نکند؛ باید به شرکت جریمه دیرکرد بپردازد. این جریمه در شرکت‌ها به صورت روزانه محاسبه می‌شود. سیلندر موتور در تعیین جریمه دیرکرد بیمه اجباری نقش تعیین‌کننده دارد. در جدول زیر جریمه دیرکرد سال 1401 را مشاهده می‌کنید:

موتورسیکلت گازی

۱۵۹۵

موتورسیکلت دنده ای یک سیلندر

۱۹۴۸

موتورسیکلت دو سیلندر به بالا

۲۱۴۰

موتورسیکلت سه چرخ

۲۳۰۱

شرایط جریمه دیرکرد بیمه شخص ثالث موتور

مطابق قوانین، جریمه دیرکرد در تمدید بیمه‌نامه اجباری موتور حداکثر برای ۳۶۵ روز محاسبه و اعمال می‌گردد. مبلغ روزشمار این جریمه ها بر مبنای نرخ بیمه شخص ثالث در هر سال تعیین می‌شود.

شرایط تعیین میزان هزینه جریمه دیرکرد بیمه شخص ثالث

یک نکته جالب این است که جریمه مذکور برای مدت یک سال به شکل روزانه محاسبه می‌شود.

عوامل موثر بر جریمه دیرکرد موتور

عوامل موثر بر تعیین جریمه دیرکرد شامل موارد زیر می‌شود:

  • نوع خودرو
  • تعداد سیلندر
  • ظرفیت بار ماشین
  • از همه مهم‌تر شرکت بیمه‌گر !

نکته مهم دیگر اینکه هر بیمه‌گری، قیمت بیمه اجباری را با یک فرمول خاص خود بدست می‌آورد. برای همین احتمال دارد که مبالغ اعلامی برای هر شرکت متفاوت باشد. ولی وقتی می‌خواهند جریمه دیرکرد را حساب کنند؛ قیمت بیمه‌نامه را بدون تخفیف ملاک قرار می‌دهند.

جریمه دیرکرد فقط مختص بیمه موتور سیکلت نیست. خودروها وسایر وسایل نقلیه هم اگر به تاریخ اعتبار بیمه‌نامه بی‌توجهی کنند، همین مسئله برایشان پیش می‌آید. مقادیر جریمه دیرکرد سایر وسایل نقلیه در سال 1401 به شرح زیر است:

نوع وسیله نقلیه

جریمه دیرکرد (به تومان)

سواری کمتر از ۴ سیلندر

۶۴۲۲

سواری پیکان، پراید و سپند

۷۶۰۵

سواری سایر چهار سیلندر

۸۹۴۰

سواری بیش از چهار سیلندر

۱۰۰۰۵

موتورسیکلت گازی

۱۵۹۵

موتورسیکلت دنده ای یک سیلندر

۱۹۴۸

موتورسیکلت دو سیلندر به بالا

۲۱۴۰

موتورسیکلت سه چرخ

۲۳۰۱

بارکش تا ۱ تن

۷۸۶۸

بارکش بیش از ۱ تن تا ۳ تن

۹۴۷۴

بارکش بیش از ۳ تن تا ۵ تن

۱۱۹۹۲

بارکش بیش از ۵ تن تا ۱۰ تن

۱۵۳۶۴

بارکش بیش از ۱۰ تا ۲۰ تن

۱۷۸۷۹

بارکش بیش از ۲۰ تن

۱۸۹۴۸

آیا جریمه دیرکرد بیمه شخص ثالث بخشیده می‌شود؟

آیا امکان بخشش این جریمه وجود دارد؟ پاسخ این پرسش مثبت است. بخشش این جریمه شرایط خاصی دارد. یکی از آنها این است که خودروی شما توقیف باشد و اعتبار بیمه‌نامه‌اش تمام شود. در شرایط مذکور با ارائه نامه به شرکت می‌توانید جریمه را حذف کنید. مورد دوم این است که خودروی شما را دزدیده باشند.

بعضی مواقع هم پیش می‌آید که شرکت‌ها در طرح‌های مناسبتی که دارند؛ این جریمه‌ها را می‌بخشند. برخی اوقات هم سازمان بیمه مرکزی طرح بخشودگی را ارائه می‌دهد.

اگر مایلید اطلاعات کاملتری در این زمینه بدست آورید، به منبع زیر مراجعه کنید.

منبع: جریمه دیرکرد در بیمه موتورسیکلت

درباره وبلاگ

شرکت آریا پرداز رایکا زیرمجموعه هلدینگ سپاس با نام تجاری بیمه دات کام در تاریخ ۰۱ / ۰۱ / ۱۳۹۶ فعالیت خود را در زمینه بازاریابی و فروش آنلاین محصولات بیمه ای خود آغاز نمود و از آن تاريخ تا كنون توانسته است تا با به کارگیری مدیران باتجربه و کارشناسان متخصص به منظور ارائه خدمات هرچه بهتر و شایسته‌تر به بیمه‌گزاران خود و همچنین سرعت بخشیدن به رشد و توسعه اقتصادی کشور، افزایش بهره‌وری و رشد کمی و کیفی صنعت بیمه، گام‌های مؤثری بردارد.

بیمه دات کام با تأکید بر مشتری‌مداری همواره می‌کوشد تا با ارائه اطلاعات دقیق ، شفاف و بی‌طرفانه، امکان مقایسه سریع و خرید آسان را برای همراهان خود فراهم آورد.