بیمه دات کام
خرید، استعلام و تمدید انواع بیمه نامه در سریع ترین زمان با بیمه دات کام

بیمه تامین اجتماعی یکی از بیمه های محبوب و موثر برای همه است. بیمه زنان خانه دار تامین اجتماعی هم یکی از این بیمه است. این بیمه برای زنان خانه دار در گروه های سنی مختلف در نظر گرفته شده است. همانطور که می دانید خانم های خانه دار به مرور زمان دچار انواع بیماری ها و حوادث می شوند. بنابراین حضور زنان خانه دار بیمه تامین اجتماعی برای آنها از اهمیت ویژه ای برخوردار است. برای دریافت بیمه پس از امضای قرارداد باید از خدمات و مزایای بیمه تامین اجتماعی استفاده کنید.

در ادامه در مورد مزایای این نوع بیمه صحبت خواهیم کرد. سپس در مورد نحوه ثبت آنها بحث خواهد شد. پس اگر شما هم جزو زنان خانه دار هستید تا انتها با ما همراه باشید.

یکی از علایق زنان خانه دار که شغل دیگری ندارند. وجود بیمه است. آنها می توانند در حین استفاده از پوشش های بیمه برای آینده خود و فرزندانشان حمایت دریافت کنند. بر این اساس این دسته از بانوان (مجرد یا متاهل) می توانند از خدمات و پوشش بیمه تامین اجتماعی در گروه سنی 18 تا 50 سال استفاده کنند.پیشنهاد می کنیم در اسرع وقت ثبت نام بیمه تامین اجتماعی زنان خانه دار را انجام دهید. با این کار می توانید از کاورهای بیمه تامین اجتماعی برای مدت زمان بیمه استفاده کنید. در مقاله بیمه تامین اجتماعی چیست؟

معیارهای واجد شرایط بودن بیمه تامین اجتماعی برای زنان خانه دار

برای دریافت این بیمه، داشتن شرایط و ضوابط زیر ضروری است:

شرایط سنی بیمه زنان خانه دار

اولین شرط واجد شرایط بودن بیمه Housewives سن آنها است. خانم های خانه دار اگر بین 18 تا 50 سال سن دارند می توانند از این نامه بیمه استفاده کنند. بنابراین، ثبت نام بیمه تامین اجتماعی زنان خانه دار محدود به زنانی است که جوانتر یا مسن تر از آن هستند.برای زنان بالای 50 سال، سابقه پرداخت های قبلی بیمه به حداکثر سن مورد نیاز اضافه می شود. درخواست او به شرطی پذیرفته شد که معادل هر سال بیش از 50 سال پیش باشد. شما سابقه پرداخت هزینه های قبلی بیمه را دارید. به این ترتیب یک خانم خانه دار 55 ساله که درخواست قرارداد و خرید بیمه تامین اجتماعی می کند، باید 5 سال از تاریخ پرداخت قبلی بیمه زنان خانه دار داشته باشد.

یکی از مزایای اصلی طرح زنان خانه دار بیمه استفاده انتخابی از خدمات پزشکی است. در صورتی که زنان خانه دار متقاضی وابسته به پدر، مادر یا شوهر بوده و از مزایای پزشکی موسسه تامین اجتماعی بهره مند شوند، نیازی به پرداخت هزینه درمان انفرادی ندارند. می توانند با پرداخت هزینه درمان به فرد از خدمات درمانی مراکز ملکی و همچنین طرف قرارداد سازمان تامین اجتماعی استفاده کنند.

زنان خانه دار با حداقل 10 سال از تاریخ پرداخت، آنها می توانند بدون محدودیت سنی ثبت نام کنند.

زمان اجرای طرح بیمه زنان خانه دار است

در واقع زنان خانه دار بیمه زیرمجموعه ای از بیمه خوداشتغال هستند. بیمه یک بیمه اختیاری برای سازمان تامین اجتماعی است. این پیاده سازی بیمه در سال 1987 آغاز شد. زنانی که بیمه را خریداری می کنند می توانند از خدمات بازنشستگی، خدمات معلولیت، خدمات مرگ، خدمات پزشکی و غیره استفاده کنند. کافی است ماهیانه حدود 220000 تومان به بیمه پرداخت کنید.

بیمه زنان خانه دار برای چه کسانی مناسب هستند؟

این بیمه برای خانم های خانه دار پرمشغله ای که دائما در خانه هستند مناسب است. برای اطلاعات بیشتر می توانید اصطلاحات زیر را مطالعه کرده و آگاهی خود را در این زمینه افزایش دهید. بیمه زنان خانه دار برای زنان زیر مناسب است:

زنانی که نه در هیچ سازمانی کار می کنند و نه کار می کنند.افرادی که با دریافت دستمزد از کارگاه های مشمول قانون تامین اجتماعی کار می کنند.

خانم هایی که مدتی شاغل بوده و سابقه پرداخت بیمه را دارند. اما اکنون آنها صاحب خانه هستند که می توانند از خدمات پرداخت هزینه تعیین شده بیمه زنان خانه دار بهره مند شوند.

بیمه سوابق گذشته زنان بیکار

خانم های خانه دار ممکن است قبل از عقد قرارداد و ثبت بیمه تامین اجتماعی سابقه پرداخت بیمه را داشته باشند، در این صورت سوابق قبلی آنها در زمان بازنشستگی محاسبه می شود.

از زنان خانه دار مختلف بیمه بهره مند شوید

با ثبت نام بیمه تامین اجتماعی، زنان خانه دار می توانند از امتیازاتی مانند:

  • بیمه از کار افتادگی
  • فوت قبل و بعد از بازنشستگی (البته در صورتی که این موضوع در قرارداد قید شده باشد).
  • برخورداری از مستمری پس از انقضای مدت قرارداد
  • استفاده از بروشور درمان (در صورت پرداخت هزینه درمان به فرد)

البته باید به خاطر داشت که زنان خانه دار با وجود ثبت نام بیمه تامین اجتماعی نمی توانند از تعهدات کوتاه مدت مانند: کمک هزینه ازدواج، هزینه ایام بیماری و روزهای بارداری استفاده کنند. اما می توانند از نکات دیگری نیز بهره مند شوند.

معایب بیمه زنان خانه دار

با تمام مزایای ذکر شده بیمه زنان خانه دار؛ با این حال، اشکالاتی برای آن وجود دارد. بهتر است قبل از تهیه نامه بیمه موارد زیر را در نظر بگیرید:

از آنجایی که زن خانه دار فعالیت اقتصادی ندارد و همسرش ممکن است درآمد بالایی نداشته باشد، پرداخت هزینه بیمه ممکن است برای همه امکان پذیر نباشد.

مبلغ بیمه پرداخت شده غیرقابل استرداد است و وام قابل گرفتن یا بازپرداخت نیست.

مبلغ و مستمری پرداختی به بازماندگان پس از فوت ناچیز است و میزان این مبلغ بر اساس قانون انحصار ارث تعیین خواهد شد.شرایط سنی خاص ممکن است برای همه زنان خانه دار در مناطق مختلف ایالت مناسب نباشد. در واقع انعطاف زیادی ندارد. اکثر زنان خانه دار ها اکنون بیش از 55 سال سن دارند. البته احتمال بیمه شدن این افراد وجود دارد. اما شرایط آن بسیار خاص است.

در رابطه با شرایطی مانند بارداری، بیماری و حوادث، مبلغی به عنوان بدهی پرداخت نخواهد شد.

بازنشستگی و دریافت مستمری برای حساب زنان خانه دار

خانم های خانه دار با 20 سال سابقه پرداخت بیمه می توانند با بیمه تامین اجتماعی بازنشسته شوند و پس از رسیدن به سن 55 سال از این سازمان مستمری بگیرند بنابراین می توان بیمه تامین اجتماعی زنان خانه دار را سرمایه گذاری خوب و مطمئن در زمان بازنشستگی دانست.

درمان بیمه کودکان با زنان خانه دار بیمه

اگر شما خانه دار هستید و همسرتان از پوشش بیمه برخوردار نیست، می توانید با پرداخت هزینه درمان انفرادی، فرزندان خود را درمان کنید.

حق رای زنان خانه دار بیمه

فرانشیز بیمه برای خدمات درمانی بستری 10 درصد و برای خدمات درمانی سرپایی 30 درصد است، بنابراین با در نظر گرفتن هر یک از این شرایط، زنان بیکار می توانند از خدمات زنان خانه دار بیمه تامین اجتماعی بهره مند شوند.

مبلغ بیمه برای زنان خانه دار در سال 1401 چقدر است؟

بیمه 1401 طبق فرمول زیر محاسبه می شود:

حداقل دستمزد روزانه 1401 برای یک ماه (31 یا 30 روز) * نرخ تعیین شده برای سهمیه بیمه = مبلغ بیمه پرداخت شده توسط زنان خانه دار (حق بیمه) برای یک ماه

البته زنان خانه دار می تواند با پرداخت حداقل 318 هزار تومان بیمه از مزایای بازنشستگی استفاده کند. (این مبلغ به روز خواهد شد.)

نکته مهم این است که اگر دستمزد انتخابی متقاضی بالاتر از حداقل دستمزد تعیین شده توسط شورای عالی کار باشد، ضریب دستمزد انتخابی نسبت به حداقل دستمزد تعیین شده توسط شورای عالی کار در سال های بعد در نظر گرفته می شود.حداقل دستمزد روزانه در سال چقدر است؟

وزارت کار، رفاه اجتماعی و تعاون حداقل دستمزد روزانه را تعیین می کند. قیمت دقیق سهام بیمه به فرد بستگی دارد. از بین سه گزینه 12، 14 و 18 انتخاب می شود که در قسمت قبل به طور واضح توضیح دادیم. سپس این دو عدد در تعداد روزهای ماه ضرب شده و مبلغ پرداختی ماهانه مشخص می شود.

روند ثبت نام بیمه تامین اجتماعی زنان خانه دار

اگر خانه دار هستید یا به صورت پاره وقت کار می کرده اید و سابقه پرداخت هزینه های بیمه را دارید می توانید با مراجعه حضوری به نمایندگی های تامین اجتماعی و یا به صورت آنلاین و به آدرس https://eservices.tamin.ir/ انجام ثبت نام کنید.

پس از ورود به سایت از طریق منوی بالا وارد قسمت ویژه بیمهs در قسمت “بیمه شده و سپس بر روی زنان خانه دار کلیک کنید. سپس می توانید ثبت نام کنید.

مدارک مورد نیاز برای تهیه بیمه تامین اجتماعی زنان خانه دار

قبل از فرآیند ثبت نام بیمه زنان خانه دار باید مدارک لازم را تهیه کنید که به شرح زیر است:

  1. شناسنامه و یک کپی از تمام صفحات آن
  2. کارت ملی و کپی آن
  3. تصویر قطعه سه در چهار
  4. فرم بیمه زنان خانه دار را پر کنید

پس از تهیه مدارک و مراجعه به یکی از نمایندگی های تایید شده بیمه-تامین اجتماعی در شهر محل سکونت خود می توانید بیمه زنان خانه دار را ثبت نام کنید.

علاوه بر این، می توانید بروشور بیمه را درخواست کنید. برای این کار باید گزینه درمانی را انتخاب کنید. اگر سابقه بیمه دارید؛ باید مدت رکوردهای قبلی خود را به کارگزار اطلاع دهید. با طی کردن این پروسه و انتخاب نوع درصد بیمه به صورت 12، 14 یا 18 درصد و دانستن مزایای هر یک، مراحل ثبت نام و آماده سازی بیمه تامین اجتماعی زنان خانه دار را طی کنید.

چگونه بیمه زنان خانه دار را تهیه کنیم؟

اگر مایل به تهیه بیمه زنان خانه دار هستید، برای وارد کردن اطلاعات روی لینک زیر کلیک کنید. در اسرع وقت کارشناسان بیمه.com با شما تماس خواهند گرفت و این فرآیند ثبت نام بیمه انجام خواهد شد:

https://bimeh.com/landings/zananekhanedar/

مبلغ بازنشستگی زنان خانه دار

شاید یکی از سوالات و ابهامات اصلی در مورد میزان مستمری های زنان خانه دار و نحوه محاسبه آن باشد. خانم هایی که به ثبت نام خانم های خانه دار متوسل شده اند بیمه تامین اجتماعی؛ ضمن استفاده از پوشش های بیمه، سرمایه گذاری را رصد می کنند و پس از پایان بازنشستگی، حقوق و مستمری دریافت می کنند. در واقع می توانند در آن زمان معیشت خود را پس انداز کنند.

شرایط بازنشستگی بیمه زنان خانه دار چیست؟

خانم های 45 ساله با 30 سال سابقه

خانم های 55 ساله با حداقل 20 سال سابقه

افراد 42 ساله مشمول قانون کار و دارای 20 سال سابقه کار هستند

زنان با 20 سال سابقه کار مستمر یا 25 سال سابقه کار متناوب در شرایط سخت و نامطلوب.

زنان با 20 سال سابقه، بدون شرط سن بازنشستگی جانباز

داشتن 55 سال سن و حداقل 5 سال تجربه مربوط به سال های بیمه

دارای 35 سال سابقه بدون شرط سنی

زنان با حداقل 20 سال سابقه، 45 سال برای معلولان عادی

زنانی که 55 سال سن دارند و بیمه بین 10 تا 20 پرداخت کرده اند می توانند برای بازنشستگی درخواست دهند. اما حقوق بازنشستگی فرد برابر است با تعداد سالهای پرداخت حق بیمه. یعنی چیزی بین 10 تا 20 روز. اگر حقوق او کمتر از حداقل باشد، حقوق او قابل افزایش نیست.

یک خانم 55 ساله با کمتر از 10 سال سابقه می تواند با پرداخت بیمه برای سنوات باقی مانده تا 10 سال با دریافت 10 روز حقوق بازنشسته شود.در این صورت میزان مستمری بیمه زنان خانه دار کمتر از حداقل حقوق مصوب شورای عالی بوده و قابل افزایش نیست.

شرایط بازنشستگی زنان خانه دار

باید به این نکته توجه کنید که میزان بیمه زنان خانه دار و حقوق بازنشستگی برای هر دو یکسان نیست و به شرایط مختلف بستگی دارد. مشکل اصلی در این زمینه درصد بیمه است که در حین قرارداد می پردازید که به ترتیب 12، 14 و 18 درصد است، میزان مستمری بیمه زنان خانه دار در شرایط زیر متفاوت خواهد بود:

اگر بیمه 12% دارید و قبل از بازنشستگی فوت کرده اید. مستمری به خانواده او پرداخت نمی شود. برعکس، اگر او پس از بازنشستگی فوت کند، خانواده او می توانند از مستمری متوفی بیمه استفاده کنند.

یک کارگزار بیمه که هزینه بیمه 14٪ را پرداخت کرده است. برخلاف مورد فوق فرقی نمی کند که قبل از بازنشستگی فوت کرده باشد یا بعد از بازنشستگی. در هر صورت برای خانواده اش مستمری می گیرند. .

خانواده یک فرد بیمه که 18% بیمه را درست انتخاب کرده است. همچنین در هر صورت، یعنی در صورت فوت قبل و بعد از بازنشستگی، یک فرد بیمه می تواند مستمری دریافت کند. علاوه بر این، شما تبدیل به یک فرد بیمه شده اید که 18٪ هزینه بیمه را پرداخت کرده است. همچنین ممکن است از پوشش معلولیت و خدمات پزشکی بهره مند شوید.

چند نکته مهم در مورد بیمه زنان خانه دار

بیمه نوعی حافظه جمعی برای زنان است که در پیری و ناتوانی خود به دنبال حمایت و حمایت هستند. این خرید بیمه برای همه خانم ها توصیه می شود، حتی آنهایی که همسرانشان درآمد خوبی دارند.

زنان و دخترانی که تحت پوشش بیمه شوهر و پدر هستند فقط می توانند از جنبه درمانی بیمه استفاده کنند و سوابقی برای آنها در نظر گرفته نمی شود.اگر بیمه زنان خانه دار دارند، می توانند برای بازنشستگی یک رجیستری در نظر بگیرند.

اگر زن از مستمری ارث (شوهر متوفی) استفاده می کند، می تواند بیمه زنان خانه دار را نیز خریداری کند. همچنین در نهایت می توانند از مستمری بازماندگان و مستمری بازنشستگی به طور همزمان بهره مند شوند.

زنان می توانند فرزندان خود را برای استفاده از خدمات پزشکی تحت پوشش قرار دهند. اگر همسر تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی نباشد و از کار افتاده یا بالای 60 سال سن داشته باشد و تحت تکفل باشد، می تواند تحت پوشش قرار گیرد.

والدین آنها می توانند تحت شرایط زیر تحت پوشش بیمه قرار گیرند: حداقل سن برای پدر 60 سال و برای مادر 55 سال، ناتوانی آنها توسط کمیته پزشکی تامین اجتماعی تایید شده است و آنها از جایی مستمری دریافت نکرده اند.

بیمه زنان خانه دار نوعی حمایت از زنان است تا در صورت داشتن مشکلاتی مانند ازکارافتادگی و نداشتن درآمد بتوانند از مستمری خود استفاده کنند.

زنان می توانند توسط یک والدین یا شوهر بیمه به طور همزمان تحت پوشش قرار گیرند، یک بیمه زنان خانه دار. البته در این صورت نیازی به پرداخت هزینه اضافی برای پوشش پزشکی بیمه زنان خانه دار نیست.

زمان پرداخت بیمه زنان خانه دار در سوابق بیمه محاسبه می شود. حتی اگر خانم بعداً مشغول شود، تمام هزینه های بیمه با هم محاسبه می شود و نیازی به انجام کاری برای انتقال نیست. همچنین امکان انتقال سوابق بیمه زنان خانه دار به سایر بیمه ها از جمله خدمات پزشکی بیمه و نیروهای مسلح بیمه وجود دارد.

بیمه زنان خانه دار مشمول غرامت روزهای بیماری و بارداری نمی شود.

بیمه زنان خانه دار شامل پرداخت برای مواد وابسته به عشق شهوانی و پروتز نمی شود.اگر تحت پوشش درمان هستید، می توانید از بیمه تامین اجتماعی برای جبران هزینه های درمان طبق تعرفه و با فرانشیز استفاده کنید.

اگر به هر دلیلی هزینه بیمه چندین ماه پرداخت نشود، امکان پرداخت ماه های قبل وجود نخواهد داشت.

هزینه های پرداخت شده بیمه قابل استرداد نیست. اگر شروع به کار کردید تا زمان بازنشستگی به پرداخت بیمه ادامه دهید.

اگر زنی برای یک شرکت کار می کند و تحت پوشش بیمه اجباری قرار می گیرد، دیگر نمی توان بیمه زنان خانه دار را به او پرداخت کرد.

امکان تغییر نرخ کارمزد بیمه (18% به 12% یا بالعکس) پس از اتمام قرارداد وجود دارد.

حق بیمه زنان خانه دار درصدی از حقوق مصوب شورای عالی کار است. با افزایش حقوق، حق بیمه نیز افزایش می یابد.

حقوق بازنشستگی بیمه زنان خانه دار مانند سایر مستمری بیمه تامین اجتماعی محاسبه می شود.

اگر خانم به صورت پاره وقت در شرکت باشد و بیمه فقط برای همان چند ساعت محاسبه شود، کسری با بیمه زنان خانه دار قابل جبران نیست. در این مورد، بیمه باید اختیاری باشد. مقاله تفاوت بین بیمه اختیاری و اجباری را بخوانید.

زنان ایرانی مقیم خارج از کشور نیز می توانند از این بیمه استفاده کنند.

در صورت فوت یک نفر طبق مفاد نامه بیمه به وراث وی مستمری پرداخت می شود.

دختران زیر 18 سال در صورت دریافت مجوز رشد می توانند بیمه زنان خانه دار را دریافت کنند.

چگونه بیمه زنان خانه دار را دریافت می کنید؟

در این مقاله بیمه زنان خانه دار سعی کردیم کلیات این بیمه را که برای همه خانم های خانه دار مفید است مطرح کنیم تا بتوانید به راحتی بیمه را از سازمان تامین اجتماعی تهیه کنید. کسب دانش به شما کمک می کند تا از خدمات سازمان اجتماعی تایمان و سایر بیمه ها برای تصمیم گیری بهتر بهره ببرید.کارشناسان بیمه.com با توجه به هدف ترویج فرهنگ بیمه همواره سعی می کنند با اطلاعات به روز در مورد بیمه ها در مجله بیمه شما را با تمامی حوزه های صنعت بیمه آشنا کنند.

منبع: بیمه زنان خانه دار

درباره وبلاگ

شرکت آریا پرداز رایکا زیرمجموعه هلدینگ سپاس با نام تجاری بیمه دات کام در تاریخ ۰۱ / ۰۱ / ۱۳۹۶ فعالیت خود را در زمینه بازاریابی و فروش آنلاین محصولات بیمه ای خود آغاز نمود و از آن تاريخ تا كنون توانسته است تا با به کارگیری مدیران باتجربه و کارشناسان متخصص به منظور ارائه خدمات هرچه بهتر و شایسته‌تر به بیمه‌گزاران خود و همچنین سرعت بخشیدن به رشد و توسعه اقتصادی کشور، افزایش بهره‌وری و رشد کمی و کیفی صنعت بیمه، گام‌های مؤثری بردارد.

بیمه دات کام با تأکید بر مشتری‌مداری همواره می‌کوشد تا با ارائه اطلاعات دقیق ، شفاف و بی‌طرفانه، امکان مقایسه سریع و خرید آسان را برای همراهان خود فراهم آورد.