بیمه دات کام
خرید، استعلام و تمدید انواع بیمه نامه در سریع ترین زمان با بیمه دات کام

خلافی خودرو مجموعه‌ای از تخلفات رانندگی است که صاحب ماشین خواسته یا ناخواسته مرتکب می‌شود. رانندگان با انجام این جرائم توسط پلیس جریمه می‌شوند. فهرست این جریمه‌ها در سیستم پلیس ثبت می‌گردد که به آن خلافی می‌گویند. مالکین خودرو موظفند که در موعد مقرر نسبت به پرداخت قبض‌هایشان اقدام کنند. اگر در این مدت - طبق قانون 60 روز است- مشمول جریمه‌های سنگین‌تر می‌شوند. پس چه بهتر که افراد به طور مرتب برای استعلام جرائم رانندگی‌شان اقدام کنند. راه‌های زیادی برای استعلام خلافی اتومبیل وجود دارد. در این پست می‌خواهیم با آنها آشنا شویم.

خلافی خودرو چیست؟

پلیس راهور برای رانندگان متخلف بر اساس جدول تخلفات رانندگی قبض جریمه صادر می‌کند. این جریمه‌ها به صورت سیستمی ثبت می‌شوند. رانندگان با اطلاعات هویتی خودرو مانند شماره پلاک، کد VIN و بارکد کارت ماشین می‌توانند لیست تخلفات‌شان را استعلام کنند. برای دریافت و تسویه این جرائم راه‌های زیادی وجود دارد. ترجیح برخی از افراد استفاده از خدمات حضوری است. بعضی دیگر هم به صورت غیرحضوری قبض‌شان را دریافت می‌کنند و برای پرداخت روش‌های حضوری را برمی‌گزینند. بهرحال انتخاب شما هر چه است؛ برای پرداخت خلافی خودرو با شناسه قبض، باید شناسه قبض جریمه را داشته باشید. پس ابتدا درباره راه‌های دریافت آن صحبت می‌کنیم.

استعلام آنلاین خلافی ماشین

رانندگان برای دریافت آنلاین لیست جرائم رانندگی می‌توانند به سه روش اقدام کنند.

سایت پلیس راهور 120

سایت پلیس راهور 120 معتبرترین مرجع دریافت و پرداخت جرائم رانندگی به صورت آنلاین است. شما برای استفاده ازاین روش، ابتدا باید در سامانه سخا نیروی انتظامی کارهای احراز هویت را انجام دهید. سپس،مالک وسیله نقلیه می‌تواند خلافی‌اش، نمره منفی گواهینامه و سایر خدمات پلیس راهور را با کدملی بدست آورد. در این سامانه همچنین می‌توانید از طریق بارکد و VIN موجود در کارت ماشین برای استعلام و پرداخت اقدام نمایید. فراموش نکنید که اطلاعات سایت پلیس راهور آفلاین است. پس بعد از پرداخت، بلافاصله تخلفات شما از فهرست حذف نمی‌شود. این پروسه معمولا بین 48 الی 72 ساعت طول می‌کشد.

مراحل استعلام و پرداخت تخلفات رانندگی در سامانه پلیس راهور 120

مراحل دریافت و پرداخت خلافی درسایت راهور به شرح زیر است:

  1. به آدرس https://rahvar120.ir/ مراجعه کنید.
  2. برای دین ایکون «استعلام تخلفات رانندگی» صفحه را اسکرول کنید.
  3. بعد از کلیک بر بخش مذکور شما به سایت احراز هویت سخا منتقل می‌شوید.
  4. اطلاعات مورد نیاز را در این سامانه وارد کنید.
  5. دوباره به سامانه راهور برگردید.
  6. شماره VIN یا بارکد موجود بر کارت ماشین را وارد نمایید.
  7. فهرست تخلفات رانندگی را مشاهده می‌کنید.
  8. شما می‌توانید از بین جریمه‌های خود، یک یا چند مورد را انتخاب و برای پرداخت آن اقدام کنید.

اپلیکیشن‌های استعلام و پرداخت خلافی

استفاده از اپلیکیشن برای انجام کارهای روزمره در این دوران بسیار عادی است. پس افراد ترجیح می‌دهند که اینکار را هم به صورت آنلاین انجام دهند. اپلیکیشن‌های آپ، تاپ؛ تهران من، پلیس من از جمله معتبرترین اپلیکیشن‌های دریافت و پرداخت قبوض جریمه هستند.

استعلام تلفنی خلافی ماشین

استعلام تلفنی لیست جرائم رانندگی را می‌توان به صورت‌های زیر انجام داد:

استعلام خلافی با تماس تلفنی

در روش گرفتن خلافی با تماس تلفنی شما به شماره پلاک نیاز دارید. افراد ساکن پایتخت کافی است با شماره 88288888 تماس بگیرند و افراد ساکن در شهرستان‌ها باید به شماره ذکر شده پیش‌شماره 021 را اضافه کنند. بعد از برقراری تماس از شما، شماره پلاک ماشین درخواست می‌شود اما فراموش نکنید که استفاده از این سامانه فقط در ساعات اداری مقدور است.

استعلام خلافی با کد USSD

ابتدا با تلفن همراه خود کد *110# را بزنید و سپس از بین گزینه‌هایی که برای شما نمایش داده می‌شود، خدمات راهور و استعلام خلافی خودرو را انتخاب کنید. در این مرحله شماره VIN را وارد کنید. بعد از وارد کردن این شماره تعداد و مبلغ خلافی برای شماره همراه شما ارسال می‌شود.

استعلام خلافی با پیامک

در روش دریافت لیست جرائم با پیامک ابتدا باید کد VIN خودرو را به سرشماره 1101202020 پیامک کنید بعد از چند دقیقه تعداد و مبلغ نهایی خلافی به شماره موبایل‌تان ارسال می‌شود.

عواقب پرداخت نکردن تخلفات رانندگی در موعد مقرر

درصوتیکه رانندگان در موعد 60 روزه خلافی‌شان را پرداخت کنند. مجموع مبلغ قبوض جریمه تسلیمی، الصاقی و خودداری‌شان دوبرابر می‌شود. اگر مبلغ جریمه‌ها بیش از 3 میلیون تومان شود، ریسک توقیف خودرو توسط پلیس را به دنبال دارد.

امیدواریم مطالب این پست برای شما مفید باشد.

منبع: استعلام خلافی خودرو

درباره وبلاگ

شرکت آریا پرداز رایکا زیرمجموعه هلدینگ سپاس با نام تجاری بیمه دات کام در تاریخ ۰۱ / ۰۱ / ۱۳۹۶ فعالیت خود را در زمینه بازاریابی و فروش آنلاین محصولات بیمه ای خود آغاز نمود و از آن تاريخ تا كنون توانسته است تا با به کارگیری مدیران باتجربه و کارشناسان متخصص به منظور ارائه خدمات هرچه بهتر و شایسته‌تر به بیمه‌گزاران خود و همچنین سرعت بخشیدن به رشد و توسعه اقتصادی کشور، افزایش بهره‌وری و رشد کمی و کیفی صنعت بیمه، گام‌های مؤثری بردارد.

بیمه دات کام با تأکید بر مشتری‌مداری همواره می‌کوشد تا با ارائه اطلاعات دقیق ، شفاف و بی‌طرفانه، امکان مقایسه سریع و خرید آسان را برای همراهان خود فراهم آورد.